نظافت-منزل-ترکت-نظافت

چرا باید نظافت کرد ؟

-جذاب و زیبا نگه داشتن یک محیط و دورکردن هر نوع گرد و خاک ، کثیفی و آشغال از محیط زندگی و کار ، رضایت مردم را جلب می کند .

-برای میکروب زدایی و ضدعفونی کردن یک محیط ، نظافت بهداشتی اهمیت ویژه دارد . اگر محیط به اندازه کافی تمیز نباشد محل مناسبی برای رشد باکتری ها میشود و بعضی باکتری ها زندگی انسان را مختل میکنند

و در نتیجه بسیاری از بیماری ها شیوع پیدا میکند و حتی سبب مرگ انسان میشود . اگر نظافت محیط ها طبق دستورالعمل بهداشتی انجام نشود با خطرات زیادی رو به رو میشویم .

-مکانهایی که به نظافت و بهداشت آنها اهمیت داده میشود عمر مفید طولانی خواهند داشت .

-یکی از شرایط نظافت بهداشتی جمع آوری مواد ، آشغالها و گرد و خاک و غیره ریخته شده در محیط است.

-باکتری ها در مکانهای نم دار ،ولرم ، کثیف و محیطهای غیر بهداشتی را دوست دارند وبه سرعت تکثیر میشوند .

– ما با احترام گذاشتن  به قوانین بهداشتی ، جان خود و اطرافیانمان را به خطر نمی اندازیم .

آموزش نظافت :

در قرن بیستم ، با بالا رفتن آگاهی و سطوح فرهنگ عمومی و همچنین آشنایی افراد اجتماع با قوانین نظافت بهداشتی در تحقق بخشیدن آمال دانشمندان نظافت و پاکیزگی در ریشه کنی بسیاری از بیماری ها موثر بوده است .

هدف از آموزش نظافت بهداشتی  ، آشنا ساختن انسانها برای رعایت نظافت و پاکیزگی است . یا به کار بستن صحیح آن ، سلامت جسم و روان خود را تامین کرده ، شاد و سرخوش زندگی کرده و برای پیش گیری و درمان بیماری ها بکوشند .

در آموزش نظافت ، از وسایل گوناگون ، مانند رادیو ، تلویزیون ، کتابچه ها ، فیلم ها ، پوسته ها ، نقاشی ها ، سخنرانی ها و … استفاده میگردد .

تاریخچه نظافت در ایران

مردمان ایران در زمینه نظافت ، چه قبل از اسلام و چه بعد از آن ف همواره از پیشگامان این عرصه به شمار می رفتند .

وسواس ایرانیان زرتشتی در پاک نگه داشتن آب ، خاک ، هوا و آتش زبانزد بوده است .

و اما بعد از ورورد اسلام به ایران ، نظافت در نزد ایرانیان جایگاه خاصی پیدا کرد . قوانین نظافت و بهداشت اسلامی ، با طبیعت هر فردی سازگار است . زیرا همه انسانها نظافت و پاکی را میپذیرند.

نظافت منزل

نظافت-کف

نظافت منزل

با اینکه نظافت منزل کار روزانه و هفتگی خانم های خانه دار و در بسیاری موارد شامل کمک های آقایان به همسران و فرزندان است ، اما امروزه خصوصا ً در شهر های بزرگ که خانم و آقا و اعضای خانواده شاغل هستند ، این کار را نظافتچی ها وکارگرهای شرکت خدماتی انجام میدهند .

باید دقت داشت که چون ممکن است نظافتچی ها از قشر کم سواد جامعه باشند واطلاعات کافی درزمینه مواد شوینده نداشته باشند ، به وسایل و منزل و یا اداره آسیبی وارد کنند .

اما اغلب شرکت خدماتی نظافتی برای نظافت منزل  ، موارد و نحوه استفاده از مواد را به کارگران و پرسنل آموزش میدهند .

در نظافت پمنزل شناخت لکه برها و لکه زداهای شیمیایی و غیر شیمیایی برای هر کسی که نظافت را انجام میدهد لازم است و این شناخت باعث میشود کار سریعتر و بهتر وبدون آسیب رساندن به منزل انجام شود .

در حال حاضر برای نظافت منزل بیشتر از مواد غیرشیمیایی استفاده میکنند با اینکه این مواد مضراتی چون حساسیت ، آلودگی محیط زیستی و آلرژی و…دارند ، استفاده از انها در حال گسترش است به همین جهت باید خواص و کاربرد آنها را به خوبی بشناسیم .

نمونه موادی که در نظافت منزل استفاده میشود :

آب و صابون ، آب اکسیژنه ، آب ژوال ، آمونیاک ، الکل ها ، سرکه ، جوش شیرین ، پودر بچه ها ، پودر لباسشویی ، مایع ظرفشویی و…

جهت رزرو کارگر خدماتی می توانید از شرکت خدماتی نظافت پاکان از طریق تماس اقدام نمایید

09120894438

09338023128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *