قیمت نظافت تراکت نظافت

عوامل موثر بر هزینه نظافت راه پله و فضای مشاع

همانطور که می دانیم تخمین قیمت نظافت راه پله و مشاعات ساختمان های مسکونی به عوامل زیادی وابسته است. برای برآورد هزینه ها لازم است لیست کارهای خدماتی مورد نیاز را به دقت جمع آوری کرده و نسبت به خواسته های فضای مسکونی و نیازهای ساکنین آگاه باشیم. مخصوصاً برای مجتمع های مسکونی که جمعیت زیادی در آنها ساکن هستند، آگاهی از نرخ نظافت راه پله و مشاعات اهمیت بیشتری پیدا می کند.

معمولاً شرکت های خدماتی به منظور اطلاع رسانی به مشتری های خود، لیستی ارائه می دهند. لیست قیمت نظافت راه پله و مشاعات، شامل قیمت های مجزا برای خدمات متنوعی می شود که توسط نظافتچی های مجرب و مورد اعتماد انجام می گیرد. تعداد واحدهای ساختمان ها معمولاً نقش تعیین کننده ای برای تخمین قیمت نهایی دارد. در این لیست دستمزد کارگر نظافت مشاعات هم تعیین می گردد.

عوامل مؤثر بر برآورد هزینه نظافت راه پله و مشاعات

قیمت نظافت تراکت نظافت
  • همانطور که گفتیم، عوامل مختلفی در تخمین قیمت نظافت مشاعات دخیل هستند، برخی از این عوامل عبارتند از:
  • تعداد طبقات ساختمان
  • تعداد واحد در هر طبقه
  • آیا ساختمان پارکینگ دارد؟
  • آیا ساختمان حیاط دارد؟
  • آیا نیازی به ضدعفونی کردن ساختمان وجود دارد؟

در بحث تعداد واحدهای ساختمان مسکونی و ارتباط آن با قیمت نظافت راه پله و مشاعات باید گفت که هر قدر تعداد واحدهای ساختمان بیشتر باشد، به تبع آن مساحت فضاهای مشاع نیز بیشتر می شود و این موضوع نقش تعیین کننده ای در برآورد قیمت تمام شده دارد.

نظافت پارکینگ و حیاط و هزینه های ناشی از آن ها

نظافت مشاعات

پارکینگ و حیاط هم از آن جهت مهم هستند که هر کدام به مواد شوینده ی مخصوصی برای نظافت نیاز دارد.

تمیز کردن کف پارکینگ ها به دلیل ریختن روغن موتور و دیگر مواد روغنی به مراتب سخت تر از راه پله ها است. به همین خاطر باید برای آن هزینه ای جدا در نظر گرفت.

هزینه ی نظافت حیاط نیز در لیست مربوطه قرار گرفته و اقدامات متنوعی را در بر می گیرد. از جمع کردن برگ ها و شاخه ها در فصول سرما گرفته تا شستن موزاییک ها و دیوارهای سنگی یا بتنی و سر و سامان دادن به باغچه ها و امور این چنینی، تمام این ها در لیست قیمت نظافت راه پله و مشاعات مذکور دارای نرخ های متفاوتی هستند.

اگر قصد رسیدگی به فضای سبز موجود در حیاط را دارید، لازم است این مورد را به اطلاع شرکت خدماتی برسانید. تا بر اساس آن نیروی مناسب و مطمئن برای شما فرستاده شود.

ضد عفونی کردن فضاهای مسکونی

ضد عفونی کردن فضاهای مصنوعی

بحث تمیزی و نظافت فضاها و به ویژه فضاهای مسکونی این روزها بعد دیگری پیدا کرده است. با شیوع ویروس کرونا و نیاز به ضد عفونی کردن اماکن و فضاها، این مورد نیز به خدمات شرکت های نظافتی اضافه شده است که خود هزینه ای جداگانه دارد. برای آگاهی از نرخ این مورد می توانید به لیست قیمت مصوب نظافت راه پله و مشاعات سال ۹۹ نگاهی بیندازید.

ضد عفونی کردن ساختمان ها نیازمند تجهیزات و امکانات خاصی است و باید طبق شرایط خاصی انجام شود. همچنین اگر در ساختمان گزارشی از ابتلا به بیماری وجود داشته باشد، لازم است مراتب را به اطلاع نیروهای خدماتی برسانیم.

نحوه تخمین و برآورد هزینه ها

برآورد هزینه نظافت راه پله

موضوع ساعات کاری نیروی نظافتچی مشاعات، در برآورد هزینه ها نقش مهمی دارد. معمولاً برآورد قیمت نظافت راه پله و مشاعات را بر اساس حداقل زمانی می گذارند که یک کارگر مرد برای انجام امور نیاز دارد. حداقل زمان لازم برای نظافت ۴ ساعت در نظر گرفته شده است. حداقل دستمزد کارگر نظافت مشاعات مرد برای ۴ ساعت کار نیز ۵۰۰۰۰ تومان است. با در نظر گرفتن این موضوع و عواملی که در ابتدا گفته شد می توانیم به راحتی برآورد کلی از هزینه نظافت راه پله و مشاعات داشته باشیم.

برخی از شرکت های معتبر خدماتی طی مشاوره ای نحوه ی برآورد قیمت را به طور دقیق با شما در میان می گذارند که خود نوعی مزیت محسوب می شود. چرا که اطلاعات دقیقی به ساکنین ساختمان داده شده و قانع کردن آنها به پرداخت هزینه های مشاع توسط مدیر ساختمان راحت تر می شود.

بازسازی ساختمان ها و پاکسازی آن ها از گرد و خاک و نخاله ها

نظافت منزل خانه بازسازی شده

در برخی موارد با ساختمان هایی مواجه هستیم که اقدامات بازسازی داشته اند و برای نظافت آن ها به شرکت های خدماتی مراجعه می کنند. برای تخمین قیمت نظافت راه پله و مشاعات در این گونه موارد باید کارهایی مانند غبار روبی، خارج کردن نخاله ها از ساختمان و تمیز کردن تمام سطوح و شیشه ها را مد نظر قرار دهیم. چرا که بازسازی ساختمان امر زمان بری است و باعث ایجاد آلودگی های زیادی می شود.

لازم است حین برقراری ارتباط با شرکت های خدماتی تمام شرایط را جزء به جزء برای آن ها شرح دهید. و اگر ساختمان شما به تازگی بازسازی شده است و نیاز به جابجایی اجسام سنگین دارید، آن را به اطلاع مسئولین شرکت برسانید. در این صورت آن ها نیروی مناسب و حائز صلاحیت برای شما می فرستند و قیمت نظافت راه پله و مشاعات از پیش برایتان مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *